KARBANTARTÁS
SZATI 2006.06.04. 16:47
AMI NYÁRI ZÚZÁSHOZ ELENGEDHETETLEN
A nyári zúzás előkészítése.
Hát igen, újra itt a nyár! Lehet zúzni, mint állat, de ha szar a keró akkor….
Épp ezért megpróbálom leírni mit tegyél a keródért, ha azt szeretnéd hogy,
neki is jó legyen! Ha adtak a keróhoz kezelési útmutatót akkor dobd ki. Már mint amit leírnak az naggyábol jó csak bonyolult meg azt mondja mindig hogy egy kis zsírzásért vidd el a szervízbe. De ezek a jóemberek nem ingyen teszik ezt, ugyhogy takarékosabb abbol a pénzből amit a szerelőnek adnál egy bödön zsírt meg némi olajat venni!
Hát nézzük csak! Ami egy kerón általában elromlik az a csapágyak környékén van. De aki még váltóval él annak több a baja (szerencsére én már kinőttem ezt a dolgot). Ha nem ipari csapágyas az agyad azt sokszor kell javítani, tisztítani. Én régen negyedévente szedtem szét és tisztítottam,zsíroztam. De amióta iparis az agyam azóta kb évente szedem szét, de azt is csak azért mert unatkozok, na de térjünk vissza a kónuszos agyakhoz! Ami általában a problémát szokta okozni az a golyós kosár amit a gyárban azért raknak bele hogy ne kelljen pöcsölni a golyókkal míg berakták egyenként. És amikor az a kis acél kosár elkopik akkor szépen szétesik és gyönyörűen elkezdi megenni a csapágygolyókat na meg az agyat! Tehát ha valami „gagyibb” agyat veszel, akkor még mielőt használnád a golyóskosarat mindenféleképpen vedd ki és dobd ki a csapágygolyókkal együtt! Inkább vegyél új csapágygolyókat (nem drága 5Ft/db) az agyba ebből 9db kell oldalanként. Én még azt szoktam csinálni hogy az acél porvédők helyett gumit teszek fel mert az tényleg kint tartja a port. Az első agynál könnyű a dolgod, ott csak megfogod a kónuszt egy kónusz kulccsal (kb. 3mmszéles és 13-tól 15-ös méretekben szokott lenni) és a kontra anyát egy 16-17 es villás kulccsal (persze a kónusz kulccsal ellentartasz)szépen letekered és látod a dolgokat! A golyók berakása gyerekjáték ha tudod hogy kell. A csészét ami az agyban van bekened zsírral jó bőven de azért az ésszerűség határain belül, ezután a beraksz egy golyót az ott is marad és nem fog kiesni mikor berakod a tengelyt. Most jön a nehezebb, a kónusz beállítása. Erre rá kell érezni! Anyira húzd meg a csavart hogy ne kotyogjon semennyit de ne akadjon mikor megpörgeted a kezedben!
Ha elsőre nem lesz jó csináld újra de szoruló vagy kotyogó aggyal NE BICIKLIZZ! Mert ez nagyon megrövidíti az agy élettartamát! Megérkeztünk a hátsó agyhoz. Ez annyiban nehezebb ha sebességváltós agyad van (mondtam hogy nem díjazom!!!) a sorral ellentétes oldalon csavard ki a kónuszt(csak azon az oldalon tudod) és a másikat ne is bontsd meg! A többi ugyanaz mint az első agynál. Most pedig a középcsapágy következik! Ez nem nehéz. De kell hozzá egy olyan szerszám ami nélkül nem tudod szétszedni ez pedig a pedálkar leszedő. Ezek után lecsavarod egy csőfogóval a kontra anyát amit a lánctányér felöli oldalon találsz. Ezt lecsavarod, azután kicsavarod a csészéket ezek általában szintén golyós kosaras módszerrel vannak megoldva tehát ez is kuka.
Ezekben 11 golyó van oldalanként de érdemes kicserélni! Természetesen ha szétszeded takarítsd ki szépen az egész középcsapágyat, de ez az első agyra is igaz! Azután ugyanaz a finom kis beállítás (de ez mint mondtam NAGYON FONTOS!!!) következik. A hajtókarok csavarjait rendesen húzd meg, na azért nem kell beleszakítani! De ez is nagyon fontos mert ha lötyög akkor deformálódik a hajtókar belseje és ez cserével jár! És meg is érkeztünk a kormánycsapágyhoz. Ezt végülis nem kell szétszedni csak ha valami nagy gondod van vele szorul vagy kotyog. De ilyen kor is elég lazítani vagy szorítani a csavaron. Innen ki ne szedd a golyós kosarat! Hát dióhéjban ennyi ha valami kérdésed van a szereléssel vagy bármivel kapcsolatban akkor az msn címem tudod.
|